torsdag den 16. maj 2013

Ramsløg paneret fisk

Fisk er sundt - det er ramsløg også, så jeg slog de to sunde ting sammen, og lavede en ramsløg panering til fisken.



Panering - til 4 pangasius filéer
  • 2 dl. rasp
  • 1 stor håndfuld persille
  • 1 lille håndfuld ramsløg
  • Salt og peber
I blenderen med det hele, og så ender man op med den fine grønne panering.

Vend fisken i paneringen, der efter i 2 sammenpiskede æg, og over på en varm pande.

Så ser det sådan ud på panden (mere grønt i virkeligheden).


Ærgerligt jeg ikke tog billede af ungernes ansigter, for de blev noget overrasket over at se grønne fileér :D

Alle spiste med stor glæde, og nu er kæresten ærgerlig over, at han var på arbejde. Hvis jeg er sød, laver jeg nogle til ham en anden dag ;-)

6 kommentarer:

Connie sagde ...

Vi kan ikke få nok grønt ... hverken udendørs eller indendørs, og såvidt jeg husker er din yndlingsfarve grøn ... og også lilla! Hmm ... lilla fiskefiletter går det mon an? Gad SÅ godt se børnenes ansigter *griner*

Mia Folkmann sagde ...

Ja, du må da lave dem igen til din kæreste. Mon ikke han fortjener at smage de grønne fisk? Det lyder ellers lækkert; jeg har aldrig prøvet at panere med ramsløg, men jeg har tit brugt tørret ramsløg til vinterretter.

Krearier sagde ...

Connie - Jeps, min yndlingsfarve til indretnings ting og sager er grøn, mens yndlingsfarven ude er grøn - m. lilla blomster i krukkerne *Griner*
Hvis jeg laver lilla fiske filéer lover jeg at tage billede af ungerne. :D

Krearier sagde ...

Mia - Han fortjener det faktisk SÅ meget!!! :)

Ud og find nogle friske ramsløg, og høst rigeligt til fryseren også ;-)

Connie sagde ...

Går et eller andet sted ud fra, at jeg kommer til at vente pænt længe på de fotos *hehe*

Krearier sagde ...

Findes der ikke lilla gulerødder, eller kartofler eller et eller anden :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...