torsdag den 27. september 2012

Overfaldet af edderkoppespind

Heldigvis er jeg ikke bange for edderkopper, men hvor er det sindssygt irriterende, at de laver spind overalt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg, de seneste uger, er vadet direkte ind i kæmpe spin diverse steder i haven.
De spinder fra og til alt! 


Et pragteksemplar .....

Indendørs er de også - vi har altid vinduer åbne, så det beder vi vist selv om - men da kæresten er første mand på skansen om morgenen, når han at fjerne spindet (han går ind i dem he he), inden jeg kommer ned til morgenkaffen :D

Er du bange for edderkopper?


6 kommentarer:

Design À la Camara sagde ...

Tjaaa, nature rules - havde besøg af en lækker en af slagsen indendøre i går - de er meget driftige og ihærdige de små bæster :-D

Mosekonen sagde ...

Nej, jeg er heldigvis ikke bange for edderkopper og har rigtig tit fornøjelsen af at være den der baner vejen for andre på hedens stier.
Og deres spind er utrolig smukke motiver. Har en forkærlighed til dem med dugdråber på, som fanger lyset og der dannes små regnbuer i dem.

:)

Krearier sagde ...

Mille - De er de vildeste kæmpere jeg kender. Selv om jeg fjerner de store spind, går der ikke mange øjeblikke før end de er der igen ..... De arbejder i den grad for føden! :)

Krearier sagde ...

Mosekonen - Jamen de er sindssyg smukke (spindene) i morgendisen, på træer, buske osv., men de behøves da ikke lige være der hvor jeg skal gå, for spindelvæv klæder bare ikke mit hår :D

Mia Folkmann sagde ...

Da jeg var yngre, var jeg bange for edderkopper, men efterhånden har jeg fået et ret afslappet forhold til dem. De er jo også gode at have, så man ikke bliver overmandet af fluer... ;-) Undtagelsen er de allerallerstørste basser - dem vil jeg ikke dele hus med, så de bliver venligt, men bestemt vist på porten...

Krearier sagde ...

Mia - Husker da jeg var barn. Der "skulle" alle vi tøser SKRIGE op når vi så en edderkop. Det gjorde jeg også, men jeg var slet ikke bange :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...