onsdag den 19. september 2012

Onsdagsbilleder: Elefanter

Jeg har en stor svaghed for elefanter!
Ikke så meget de naturlige - mere elefanter i alle mulige mindre/miniature udgaver.
I denne uge består onsdagsbillederne derfor af designer elefanter, som jeg måske køber en skønne dag Ü
Eames elephant - Designet i 1945



Kaj Bojesen elefant - Designet i 1953


bObles

George Jensen - Moneyphant

Tantooo sækkestol

Og naturligvis en masse elefanter fra Elephant Parade




Har du et dyr, der går igen i din indretning? Ü


13 kommentarer:

Mosekonen sagde ...

Smiler stort.
Jeg har også en svaghed for elefanter og de står nok så hyggeligt til pynt hist og pist.

For en masse år siden, legede jeg lidt med maling, men var bestemt ikke god til det, så det blev lagt på hylden igen og billederne smidt ud...
På nær en. Et billede af en elefant malet med olie maling.

God aften til dig

Krearier sagde ...

Endnu en fælles interesse vi har :))

Og male kan jeg bestemt heller ikke. Hi hi.

Hav en god afslappende aften :)

laj [tulipan-hygge] sagde ...

Har en god veninde der er ramt af elefant dillen også, men de er nu også nogle flotte dyr

sender lige dit link til en uglemor hun vil da falde i svime over din dryssende ugle ss

Er nu fast læser hos dig, selv om jeg ikke syr

Karina Viki sagde ...

Den søde Laj har HELT ret - jeg er HELT og aldeles solgt over din skønne ugle der drysser hjerter ned over din side - hvor er den bare skøn altså :))))

Og skøn skøn blog du har - skynder mig at melde mig som fast læser ;)

Kh Karina

Karina Viki sagde ...

og omkring det med at have et dyr i min indretning, ja så må det jo nok være uglen :))) den står snart i mange forskellige eksemplarer rundt her i huset :))

Fru Olsen sagde ...

Hos mig er det gravhunden, men alle dyr er velkomne. Også elefanter - har reddet på dem og er vildt fascineret af dem. Har bl.a. et "sponsorbarn" i Kenya.

Mia Folkmann sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Mia Folkmann sagde ...

Hi hi, MON ikke jeg har dyr i indretningen. Jeg tænkte netop på det i går. Jeg har et lille får med et endnu mindre lam, en løvelampe, små dansemus, en meget lille mus i en bælg, en bjørn, et fedt keramikfår, en dejlig and og adskillige ugler. ;-)

Krearier sagde ...

Hold da op nogle skønne kommentarer! :))))
TAK for dem, og dejligt at få nye læsere!

laj: Sødt af dig, at sende linket videre til Uglemor :)
Mit layout snyder helt vildt, for jeg er (desværre) slet ikke så kreativ som layoutet antyder. He he.
F.eks. har jeg ikke syet i mange år, men har selvfølgelig planer om det ........ engang ;-)

Uglemor: Jeg synes også ugler er vildt søde, og da jeg fandt ugle animationen måtte den bare ind på siden.
Måske du har fulgt linket og sat den ind? Det tjekker jeg lige ;-)

Fru Olsen: Mange grossistfirmaer i f.eks. England, har vildt mange gravhunde figurer i alverdens materialer, så gravehunde må også have en høj stjerne i folks hjem :)
Øi, jeg gad godt prøve at sidde på en rigtig elefant. Den bevæger sig heldigvis langsommere end en hest ;-)

Mia: Så hele manegeriet er flytte med til det nye hjem? :)
Jeg har et mindst 7 år gammel får stående. Købt i Netto en Påske, og så sød, at det ikke røg på loftet efter Påske. Har også en lille grøn skildpadde i træ fra Randers regnskov, En grøn ugle - en grøn fugl - tre grønne frøer i meget forskellige design, og en grøn slange. Jeg kan godt lide farven grøn. Ha ha.

Hav en god aften alle :)))


House of BK sagde ...

Har siddet på en rigtig elefant sammen med datteren :-D Det er en oplevelse af dimensioner

Har du set vi har thedåser fra Leaf of Ceylon med elefanter på?

Dyreglad-pige sagde ...

Sikke en masse fine elefanter.
Jeg kan især godt lide den fra George Jensen(:

Du er velkommen til at kigge forbi min give away, hvor der bliver fundet 3 vindere(:


http://dyreglad-pige.blogspot.dk/2012/09/give-away-nr-12.html

Krearier sagde ...

HBK: Nej, jeg har faktisk ikke lige tjekket jeres the ud endnu, for jeg har så meget "på lager" ;-)

Krearier sagde ...

Dyreglad: Du må ønske dig en elefant i julegave ;-)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...