fredag den 11. oktober 2013

Turen gik til: Bisserup og Skælskør havn

Det er med at udnytte de sol dage med varme der er tilbage, så søndag kørte Mr. Mondeo, kæresten og jeg til Bisserup Strand.
Bisserup ligger mellem Skælskør og Næstved, og er en lidt sjov lille by sammensat af helårshuse og sommerhuse (der også i mange tilfælde så ud til at være helårshuse). Når man besøger området, så relativt sent på året, sker der ikke meget, men det var tydligt, at i gode sommerdage, ville der være fuld af liv.
Området omkring havnen var meget idyllisk.




Jeg elsker svaner, men min iPhone er skod til at zoome, så de to hvide pletter på foto 2, er altså smukke svaner Ü
Langt ude var der en stor koloni af svaner, lige som der på revet et lille stykke ude fra land, var en stor koloni af forskellige fugle (billede 3).
Vi tjekkede også stranden ud, men den var vi ikke imponeret af. Der var tang, sten og mere tang, så langt ud øjet rakte.
Vi fandt lidt sten - jeg har udlovet 5 kr. pr. sten med hul i - og skylder nu kæresten 10 kr.

Vi forlod Bisserup, og da vi på hjemturen kun var få km. fra Skelskør centrum, kørte vi ind til byen, for at få en kop kaffe.
Valget faldt på Solsikken, hvor man bl.a. har denne udsigt, når man sidder ude på terrassen.


Jeg - der aldrig har interesseret mig for kage - er pludselig blevet kagesyg .....
Så vi bestilte cappuccino og dagens kage.
Vi blev meget positivt overrasket, da tjeneren kom med det bestilte. WOW!


En kæmpe tallerken, med lækker luftig chokoladekage, creme fraiche og lidt frugt.
Det var helt fantastisk at sidde i efterårsolen og nyde en lækker kop cappuccino og chokoladekage. Namme nam.

2 kommentarer:

Connie // Larsens Blog sagde ...

Dejligt med efterårstur - og så i solskin :-) ... jeg har været på Bisserup Camping en enkelt weekend i 1996 og husker også stranden som stenet :-( ... Skælskør mindes jeg ikke at have besøgt, men det er da trods alt så tæt på, at det kan lade sig gøre :-) ... et godt stykke kage til en god kop kaffe, går man aldrig af vejen af :-)

Krearier sagde ...

Øv med strande der er fuld af sten - det gider man ikke ! Men der er hyggeligt der :)

Skelskør synes jeg er skøn, netop pga. havnen og kanalen midt i byen. Den må du opleve en dag.
De har også søndag buffet, hvis man vil have lidt mere ud af turen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...