lørdag den 2. juni 2012

Typisk dansk sommervejr

Kæresten og jeg nåede stort set, at opleve alle vejrtyper, da vi i formiddags tog cyklerne frem og tog på mørklilla syren jagt. Hvorfor vi tog på syren jagt, ja det vil jeg ikke afsløre i dag, men de skal bruges til noget, du næppe kan forestille dig ;-)
Vi forlod matriklen i solskin og blæst, men inden vi var nået to villaveje væk, blev det overskyet og begyndte at regne.
Det forsvandt dog lige så hurtigt som det ankom, og solen skinnede igen fra en skyfri himmel.
Det ændrede sig drastisk en lille halv time senere, for fuldstændig uden varsel begyndte det at hagle helt vildt.
På billederne her under, kan du se de stakkels geder forsøge at finde ly, samt haglene.
De var STORE, og jeg håber du kan se dem i græsset Ü



Igen - lige så pludseligt det blev haglvejr - lige så pludseligt stoppede det igen.
Vi fortsatte vores jagt efter mørklilla syrener, men i stedet for at finde dem, fandt vi super flotte rhododendroner.


Billedekavalkaden slutter med billeder af en kæmpe blodbøg i solskinsvejr.


Mørklilla syrenbusk - ja, den fandt vi så aldrig, men vi havde en skøn tur Ü

Ps. Denne gang har jeg benyttet iPhone app'en Fotolr PS til billedebehandling.

2 kommentarer:

Design À la Camara sagde ...

...så er der friske frimærker klar i trykken - lige til at klistre på som små sommerhilsner til venner og familie.

Du må acceptere at det regne ca. 121 dage om året i Danmark - bedre bliver det ikke at kommunerne vil sætte vanafgiften op for at kunne bygge dæmninger og brønde til at stå imod yderligere kraftige regnskyld!

Krearier sagde ...

Regner det virkelig 121 dage om året :o)
Så flytter jeg permanent til mit undervandshotel i Dubai! ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...