tirsdag den 19. juni 2012

Blog tip: Wordle

Wordle er et gratis redskab til at lave "ord-sky", med ord du selv vælger.
Jeg besluttede mig for: Jeg elsker, og lavede nedestående ord-sky.



Gå til Wordle og skrive en masse ord - jo flere ord jo flottere bliver skyen (synes jeg).
Når du har de ord du ønsker, trykker du på GO.
Her efter kan du lege med skyen i alverdens udformninger, fonte og farver.
Vælg her efter: Save to public gallery, og kopier den HTML kode der står nederst på siden. Sæt koden ind hvor du ønsker.
Jeg valgte dog at tage et screenshot af skyen, og gemte den på min computer, da jeg synes, at skyen, via koden, bliver meget lille.


Håber du kan bruge tippet? Ü

2 kommentarer:

Mia Folkmann sagde ...

Det ser bare så sjovt ud, og jeg har også prøvet at "lege" med ordene.

Dit tidligere indlæg om glas til småting har jeg taget til mig - jeg er kommet i totalt "oprydnings-mode" og "sæt tingene i system-mode", så det er da smart og pænt med de søde glas... ;-)

Krearier sagde ...

Ja, ord-skyen er ret sjov - det tog sin tiden inden jeg var færdig med at lege :D

Efter jeg er begyndt at krea blogge, er jeg blevet meget mere opmærksom på at genbruge på den sjove måde.
Vi kan jo altid købe os fattig i dyre designer opbevaring, men hvorfor dog ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...