torsdag den 5. september 2013

Smukke smykker og lathyrus

Endnu engang har jeg købt mig en "give away jeg ikke vandt".
Denne gang drejer det sig om en hæklet smuk ring og ørestikkere. 
Ane med bloggen ".. en lille Anelse" er den kreative person bag.
Mit billede er ikke super godt, så se hendes smukke smykker her.



Jeg elsker lathyrus, men nøiii hvor har jeg snydt mig selv i flere år ...
Jeg har lagt frøene i vand som man skal. Jeg har lagt frøene i fin jord, med et flot espalie de kunne vokse op af, og så skulle alt vel være godt.
Men, de første gange forstod jeg ikke, at blomsterne ikke duftede, og jeg nænnede ikke at klippe dem af. Få år senere fandt jeg ud af, at de ikke må sætte ærtebælger, for så holde stænglen op med at vokse.
I år har jeg straks klippet blomster, og SÅ kom duften frem ....
Jeg har høstet rigtig mange blomster i år, men nu er sidste buket taget ind, hvor af den flotte lilla stammer.
Til næste år skal der plantes mange flere frø, med tidsmæssig mellemrum, og så skal der høstes løs i en uendelighed. :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...