tirsdag den 30. juli 2013

Steffen Jacobsen: Trofæ


Steffen Jacobsen: Trofæ, 2013
Trofæ er en spændingsroman, der absolut også er spændende.
Galleriet består af en hovedrig arving, tidligere udsendte soldater, politikommisær Lene Jensen, samt ikke mindst Michael Sander - en eksklusiv privatdetektiv.
Trofæ, kan til tider være en anelse kvalmende at læse - der er en årsag til, at bogen hedder Trofæ ;-)

Litteratursiden.dk
Hold fast for en spændingsroman…
Pænt goddag Steffen Jacobsen – det bliver så absolut ikke sidste gang vi krydser klinger.

Bogen er skrevet i et virkelig godt, naturlig og levende sprog, og så er den en pageturner af højeste kaliber – den KAN ikke lægges væk.
Dog vil jeg sige, at den absolut ikke er for mennesker med sarte nerver – for den ER virkelig hård, ligepå og næsten kvalmende tæt på i beskrivelserne.
Persongalleriet er forholdsvis snævert – Og de bærer det hele soleklart igennem. Normalt er jeg jo meget konsekvent omkring ”mine” personers indre liv – Jeg SKAL ind under huden på dem, for at være rigtig hjemme i bøgerne. Men denne bliver så undtagelsen, der bekræfter reglen: Alle personer i trofæ er levende, rigtig godt beskrevet, men vi kommer ikke helt derind, hvor vi kender dem og deres bevægegrunde – Alligevel gjorde det intet i denne perle, jeg er vild med Lene Jensen og Michael Sander, de lover godt for fremtidige udgivelser (jeg håber de kommer) Jeg MÅ vide mere om dem.
Plottet bliver jo en anderledes oplevelse her, da handlingen er skruet sammen som den er. Det giver en ualmindelig voldsom og grum beskrivelse af forbrydelserne, og en dejlig frisk måde at samle alle trådene.
En helt fantastisk herlig læseoplevelse der indeholder alt det en spændingsroman skal – og mere til. Kom gerne med en efterfølger – i morgen (Af: Stina Holdt)


Se min bogliste 2013 her
Se min bogliste 2012 her

2 kommentarer:

Connie sagde ...

Endnu en til min liste af bøger ...tak :-)

Krearier sagde ...

He he ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...