onsdag den 13. marts 2013

Onsdagsbilleder: Vintergækker

Jeg ELSKER vintergækker. Ikke er de bare smukke, men de signalerer også starten på min yndlingssæson: Foråret
Dags dato faldt sneen tungt (igen), men forhåbenligt vil det snart blive varmere i vejret.


Kilde


Kilde

Kilde

Kilde
Kilde

Der findes omkring 1500 forskellige sorter.
I bogen: Vintergækker - hvid magi, kan du se over 300 forskellige sorter.
Den kan f.eks. købes hos forlaget Klematis til 199,95 kr
En ægte vintergæksamler kaldes i øvrigt: Galanthofil

9 kommentarer:

Connie sagde ...

Dejligt at du er tilbage på bloggen :-) ... og ja! Vintergækker er smukke ... skyder op ad den frosne jord ... og foråret er bestemt også MIN årstid :-)

Krearier sagde ...

Tak for de søde ord :)
Februar var for mit vedkommende tung og grå, så der var slet ingen blog inspiration. Dog har jeg strikket, så lidt kreativ var jeg alligevel :)
KOM NU FORÅR!! :)))

Natazcha - Artsy Fartsy sagde ...

Hvor er de flotte! Vidste ikke at der findes så mange slags. :)

Nola sagde ...

Åh ja de er også mine yndlingsblomster.... så sarte og udholdende :-)
Dejligt du er med igen :-)
God aften.

Krearier sagde ...

Hej Natazcha
Vidste heller ikke, at der findes så mange slags.
Desværre havde Google kun de mest kendte, og jeg søgte enda' på snowdrops der er det engelske navn.
Men flotte er de :)

Krearier sagde ...

Hej Nola
Præcis! De ser så skrøbelige ud, men de vokser sig store og ranke op af den frosne jord.
Tak for dine søde ord :)

Design À la Camara sagde ...

SMUKT syn - al grund til begejstring.

NB: dine billeder er temlig stor og går ud i dine tekstkolonner - er det bevidst?

God søndag

Krearier sagde ...

Mille - Nej, billederne skal egentlig ikke være så store, men hvis man nu sidder ved en STOR Mac skærm, så passer de sikkert :D

Unknown sagde ...

Mon der er en som ligger inde med bogen Vintergækker hvid magi af Hunter Waldorf. Og vil sælge den til mig. Så høre jeg gerne fra jer ret hurtigt. Vh Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...