lørdag den 30. november 2013

Elsebeth Egholm: Eget ansvar


Elsebeth Egholm: Eget ansvar, 2013
Så du krimi-serien "Dicte"? Serien er bygget op omkring Egholms bøger om journalisten Dicte Svendsen. Egholms seneste bog "Eget ansvar" er den 7. om Dicte, men hvor de 6 andre blev slugt og nydt, så jeg, da jeg læste denne bog, hele tiden persongalleriet fra serien for mig.
Dicte blev spillet af Iben Hjejle, som jeg synes har samme udstråling som vådt bølgepap (undskyld mit franske .....). Efterforsker Wagner spilles af Lars Brygmann, som jeg til gengæld synes er en fantastisk skuespiller, men jeg gider bare ikke se og høre deres ansigter, bevægelser, stemmer osv., når jeg læser en bog.
Derfor blev bogen ikke den samme oplevelse som de 6 andre har været, og det er jo bare ærgerligt for mig.
Egholm skriver spændende bøger, så selvfølgelig skal man også læse denne bog ....

Se min bogliste 2013 her
Se min bogliste 2012 her
 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...