mandag den 6. august 2012

Hvorfor jeg aldrig kommer til at bo i København ...

Kæresten og jeg fik mulighed for gratis at låne en lejlighed ved Amager Strandpark, og mine forventninger var sky høje.
Øiii, en så dyr lejlighed (3 mio. +) må da være drøn lækker, beliggenheden fantastisk og en hel unik oplevelse for en pige, der er født og opvokset i en lille landsby på Fyn. (Nu bosiddende på Sjælland).
Jeg blev FÆLT skuffet! Lejligheden var - ud over at være ret lille - slet ikke eksklusiv på nogen måder. Gulve, køkkenelementer m.v. var noget billigt bras. Badeværelset var okay lækkert, men i helt elementære materialer.
Heldigvis var der en altan af fin størrelse.

Amager Strandpark på den anden side af vejen.
Også udsigt til Øresundsbroen, og fly der er på vej til at lande i Kastrup.
Selve Amager Strandpark er et super skønt omåde, men først skal Amager Strandvej krydses, og jeg ville have hjertet oppe i halsen, hvis mine unger selv skulle krydse den vej. Vejen er konstant fyldt med tung trafik (stoooore lastbiler), samt forbløffende mange nye Audier og BMW'er. Krisen kradser øjensynligt ikke hos alle. Hold så op alle de luksus biler vi så!
Nå, men vi så absolut ingen børn, der krydsede vejen ....

Turning Torso set fra altanen.
Vores tanker om, at bosætte os i København på vores ældre dage, blev skudt godt og grundigt ned.
Hvis dette er, hvad man kan få for relativt billige Københavner penge, så nej tak da.
Jeg har aldrig boet i etageejendomme, og det kommer jeg ve' gu' heller ikke til. Alle kan glo på alle .... Vi opdigtede forskellige historier om de genboer vi kunne se fra altanen - for forbløffende få trak gardiner for om aftenen ....

Vi er super glade for, at vi fik denne mulighed for mini-ferie i lejligheden, for så fik vi gratis afprøvet om det var noget for os, og det er det så ikke!

Vi oplevede dog også en masse positive ting i denne mini-ferie. Mere her om de følgende dage Ü


4 kommentarer:

Snullemor sagde ...

Ja, ok! Det kunne være man skulle prøve det samme. Så kan vi trygt og roligt blive hvor vi er og ikke drømme om den slags : )
Jeg troede de lejligheder var kvalitet, men det er bare facade så ; )

Mia Folkmann sagde ...

Selv om jeg er født og opvokset i København kan jeg lige love dig, at det heller ikke er noget for mig! ;-)

Krearier sagde ...

Hej Snullemor. Jeg kan bestemt anbefale at prøve det af INDEN man kaster sig ud i det. Kæresten og jeg var helt sikre på, at vi ville rykke mod København engang, men det sker bestemt ikke! Så hellere blive i provinsen hvor der er skøn natur, frisk luft, privatliv og få mennesker ;-)
Nix, ingen kvalitet i dem what so ever.
Du kan evt. tjekke de lejligheder ud der er til salg - det er rigtig mange ..... ;-)

Krearier sagde ...

Hej Mia. Det vil sige, at selv indfødte kan få for meget? :D
Jeg forstår godt nok ikke, at nogen prioriterer at bo i al den larm, forurening osv., og etageejendomme hvor jeg ville dø af skræk hvis jeg havde små børn. De kan hurtigt få åbnet et vindue, eller hoppe op på en stol og ud over altanen. GRUUUU ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...