fredag den 11. januar 2013

Vinder "En kongelig affære" mon en Oscar?


Min største filmoplevelse i 2012 var uden sammenligning "En kongelig affære", og jeg synes det er fuldt fortjent, at den nu er nomineret til en Oscar- og andre prestigefulde priser.
Filmen har tre hovedroller: Mads Mikkelsen som Johann StruenseeMikkel Boe Følsgaard som Christian 7. og Alicia Vikander som dronning Caroline Mathilde 
og instrueret dygtigt af Nikolaj Marcel.
Jeg er ikke den store fan af Mads Mikkelsen (ja, jeg er nok den eneste kvinde i DK he he, men manden læser jo manuskriftet op, i stedet for at normal tale ...).
De to andre hovedrolle indehavere spiller helt fantastisk, og jeg glæder mig til at se flere roller med dem.

Det var samtidigt (u)hyggeligt, at kigge ind i den tislomme, og jeg kan da ikke udelukke, at jeg skal læse nogle bøger om Struensee, Christian 7. og Caroline Mathilde.
De personligheder virker yderst interessante.

Kender du ikke filmen, eller skal du lige have genopfrisket din hukommelse, kan du se og læse mere på www.enkongeligaffære.dk

Jeg krydser fingre for at, den vinder alle de priser den kommer i nærheden af Ü

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...