tirsdag den 3. juli 2012

Pluk selv jordbær er bedst!

Datteren og jeg er lige hjemkommet med en balje nyplukkede, solmodne jordbær + de jordbær der ligger i vores mavser ;-)
Der er altså ikke noget så lækkert, som at tage ud i en bondemands jordbærrække, og plukke og smovse under en skyfri himmel!
Hvis du ikke har jordbær i egen have, så er det bare at komme ud at plukke. Bærrene er store og saftige og smager af RIGTIGE jordbær. Så smager man, hvor lidt smag der er i de købte fra supermarkedet ....
Datteren havde baljen i skødet, da vi kørte hjem, og den top af jordbær der ellers var, var piiiist væk forsvundet, da vi steg ud af bilen ............ Ü



Nu skal de 3,5 kg. så ordnes, og pist væk er datteren. Hmmmm ....
Jeg kan næsten ikke vælge hvad jeg skal lave med dem, for der er jo uanede muligheder, men jeg tror jeg vil starte med denne opskrift Ü


6 kommentarer:

Mia Folkmann sagde ...

Jaaahhh, det er da det, jeg skal. Jeg er vild med jordbær, men jeg har så mange dårlige erfaringer fra sidste år, hvor vi fik ondt i maven af de bær, vi købte i butikkerne. Pluk selv er bedst!!

Krearier sagde ...

Selvfølgelig er det da det du skal Mia!
Vi ÅD i aftes og ingen af os fik (mærkeligt nok he he) ondt i maven Ü

Mosekonen sagde ...

Nyplukkede jordbær er lækre og smager bedst, før de blive vasket....synes jeg, så jeg forstår din datter, som spise løs af de friske bær.

Mums...

Mosekonen sagde ...

Får lige det t, som mangler i spiste ;) Smuk dag til jer

Krearier sagde ...

Ingen af bærrene kom i nærheden af vand.
Hellere indtage lidt støv end ødelægge den gode smag. ;-)

Marianne sagde ...

Mums - siger jeg bare - kunne spise dem morgen, middag og aften.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...